Hogyan tanítsunk szociológiát? – Nemzetközi konferencia a szociológiatanítás lehetőségeiről és kihívásairól a felsőoktatásban
Károli Gáspár Református Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Szociológia Tanszék
Időpont: 2025. április 16. 9.00-18.00
Helyszín: Reviczky utca 6. (Károlyi-Csekonics palota), Szivarszoba
Szociológia Tanszék
Időpont: 2025. április 16. 9.00-18.00
Helyszín: Reviczky utca 6. (Károlyi-Csekonics palota), Szivarszoba
Plenáris előadások:
• Dupcsik Csaba (KRE, HUN-REN TK): Ne tessék harapni, avagy a szociológiaelméleti forrásként használható vámpírregény
• Takács Erzsébet – Takács Flóra (ELTE): Hallgatói tapasztalatok, elvárások és aktivitás
• Szabó Andrea (Oktatási Hivatal): Szociológia és karrier: hallgatói vélemények és munkaerőpiaci trendek a DPR tükrében
• Dupcsik Csaba (KRE, HUN-REN TK): Ne tessék harapni, avagy a szociológiaelméleti forrásként használható vámpírregény
• Takács Erzsébet – Takács Flóra (ELTE): Hallgatói tapasztalatok, elvárások és aktivitás
• Szabó Andrea (Oktatási Hivatal): Szociológia és karrier: hallgatói vélemények és munkaerőpiaci trendek a DPR tükrében
Program:
9.00-10.00 Köszöntő és plenáris előadások
10.00-11.30 Szekcióelőadások és beszélgetés: SZOCIOLÓGIAELMÉLET OKTATÁS: Szükség van-e szociológiatörténetre és -elméletre? Ha igen, hogyan lehet és mit kellene tanítani? Az alapképzésben vagy a mesterképzésben van inkább a helye?
11.30-11.45 kávészünet
11.45-13.15 Szekcióelőadások és beszélgetés:
HALLGATÓK AKTIVIZÁLÁSA: Milyen módszereink vannak arra, hogy a hallgatókat aktív, alkotó résztvevőkké tegyük a szociológiai tudás megszerzésének folyamatában?
13.15-14.00 szendvicsebéd
14.00-15.30 OKTATÁS ÉS SZÁMONKÉRÉS AZ MI KORÁBAN: hogyan tudjuk beépíteni az oktatásba a mesterséges intelligenciát? Hogyan tudjuk felkészíteni a hallgatókat egy olyan munkaerőpiacra, ahol már ezzel (is) kell majd dolgozniuk? Van-e még értelme a szakdolgozatnak?
15.30-15.45 kávészünet
15.45-17.15 Szekcióelőadások és beszélgetés: KUTATÁSMÓDSZERTAN: Hogyan készítsük fel a hallgatókat az adatgyűjtés- és elemzés gyorsan változó módszereivel való kutatásra?
9.00-10.00 Köszöntő és plenáris előadások
10.00-11.30 Szekcióelőadások és beszélgetés: SZOCIOLÓGIAELMÉLET OKTATÁS: Szükség van-e szociológiatörténetre és -elméletre? Ha igen, hogyan lehet és mit kellene tanítani? Az alapképzésben vagy a mesterképzésben van inkább a helye?
11.30-11.45 kávészünet
11.45-13.15 Szekcióelőadások és beszélgetés:
HALLGATÓK AKTIVIZÁLÁSA: Milyen módszereink vannak arra, hogy a hallgatókat aktív, alkotó résztvevőkké tegyük a szociológiai tudás megszerzésének folyamatában?
13.15-14.00 szendvicsebéd
14.00-15.30 OKTATÁS ÉS SZÁMONKÉRÉS AZ MI KORÁBAN: hogyan tudjuk beépíteni az oktatásba a mesterséges intelligenciát? Hogyan tudjuk felkészíteni a hallgatókat egy olyan munkaerőpiacra, ahol már ezzel (is) kell majd dolgozniuk? Van-e még értelme a szakdolgozatnak?
15.30-15.45 kávészünet
15.45-17.15 Szekcióelőadások és beszélgetés: KUTATÁSMÓDSZERTAN: Hogyan készítsük fel a hallgatókat az adatgyűjtés- és elemzés gyorsan változó módszereivel való kutatásra?
Regisztráció: https://btk.kre.hu/konferencia-regisztracio/